RYCHLÉ MENU

Všechna práva vyhrazena.
Designed by UpBeat

IRSKO - stránka o nás v Irsku

Napište nám vzkaz do Návštěvní knihy - najdete ji zde!

Galerie fotografií:
9.2.2008 - Výlet k moři na Bull Island a do parku St. Anne's Park
27.1.2008 - Výlet do centra Dublinu
24.1.2008 - Okolí našeho ubytování - Finglas, Dublin

DVĚ A PŮL NOVINKY Z IRSKA!

Ne, 28.6.2009

Po měsíci a půl, co jsem naposledy psal, se toho hodně změnilo. Takže zaprvé: Od 17.5. do 13.6. jsme byli na delší dovolené na Hawai'i. Byla to nejúžasnější dovolená, na jaké jsme kdykoliv byli. Podrobnosti napíšu později, spíš až koncem července. Máme přes 3000 fotek, tak to nějakou dobu potrvá, než jich vybereme pár stovek. A teď novinka č. 2: Budeme se stěhovat do vlastního pronajatého bytu, tedy né do společného ubytování s dalšími lidmi, ve kterém jsme byli doteď. Totiž náš spolubydlící Michal se rozhodl, že se bude vracet zpět do ČR v půlce července. Tak jsme se společně rozhodli, že se vzdáme tohoto ubytování a my i Renata si najdeme každý svoje bydlení. Hledání netrvalo dlouho, vzali jsme v podstatě první byt, ve kterém jsme se byli podívat. Protože byl dobrej a stál málo. Ceny pronájmů šly během roku rapidně dolů a tak byt, který stál ještě před pár měsíci 1000 EUR měsíčně, teď máme za 750 EUR. Do této chvíle jsme sice platili jen 550 EUR za pokoj ve sdíleném domě, ovšem za celý dům se platilo 1200 EUR. Navíc se stěhujeme z jedné z nejhorších čtvrtí - Finglasu do jedné z nejprestižnějších čtvrtí - Castleknock. I když část Finglasu, ve které bydlíme je relativně bezpěčná a v pohodě, tak zas tak moc bezpečně se tady necítíme. Navíc noví sousedi jsou stále víc pařivější a hlučnější než kdykoliv předtím! Všude na ulicích je rozbité sklo, na parkovištích jsou vidět opálená místa po zhořelých autech atd. V Castleknocku to ale vypadá úplně naopak. Ulice jsou uklizené, dům i auto můžete nechat přes noc bez starostí odemčené, lidi jsou tam lepší atd. Nové bydlení už ale nebude v docházkové vzdálenosti do práce. Budeme se stěhovat někdy koncem příštího týdně. Jinak jsem ještě chtěl napsat o počasí, které je tento rok v Irsku téměř tropické. Minulý rok zde nebyl den s teplotou vyšší než 20°C, tento rok je tady už několik týdnů přes 20°C, někdy i skoro k 25°C. Navíc téměř neprší a nefouká a svítí celý den slunko, heč! :-) Mějte se fajn!

VÝLET NA ZÁPAD IRSKA!

Ne, 10.5.2009

Jak jsem již avizoval dříve, tak jsme byli o Velikonocích (od 11. do 12.4.2009) na výletě na západě Irska. Výlet to byl moc pěkný, vyvedlo se i počasí, takže jsme byli nadmíru spokojení. :-) Trasu cesty pro první den jsme projeli v tomto pořadí: Dublin - Athlone - Galway - Clifden - Conemara - Westport. Musím říct, že se mi Galway, jako město, moc nelíbilo. Přišlo mi takové ošuntělé. Zato městečko Clifden bylo úžasné, asi nejhezčí město, které jsme po cestě navštívili. V národním parku Conemara byla úchvatná krajina (i když ta byla vlastně po celou dobu výletu). Večer jsme dojeli do ubytování ve městě Westport. Trasa cesty pro druhý den byla takováto: Westport - Achill Island - Bangor - Crossmolina - Longford - Dublin. Ráno jsme se vydali na Achill Island, nejdříve jsme se autem vyškrábali na 400 metrů vysoký kopec, ze kterého byl krásný výhled. A potom jsme zajeli k pláži, abysme se mohli vykoupat. :-) (ne ne, 10°C studená voda není zrovna nejlepší ke koupaní). Dále jsme se podívali do Enniscoe Garden - botanické zahrady, kde bylo sice vysoké vstupné, ale nic zajímavého tam nebylo. Tak jsme šli pěsky k nedalekému jezeru Lough Conn. Při cestě zpět jsme ale zabloudili, protože jsme šli "zkratkou". Šli jsme přes bažiny a močály několik kilometrů (asi 2 km) :-), než jsme se dostali do civilizace (zpět do Enniscoe Garden). Uff, ale bylo to pěkné zakončení dne. Potom jsme už jeli rovnou do Dublinu. Za 2 dny jsme ujeli skoro 900 km. Ádh mór ort! :-)

NÁVRAT Z DOVOLENÉ V ČR A PŘÍPRAVA VÝLETU PO IRSKU!

St, 1.4.2009

Ahoj, ahoj, ahoj! Takže naši dovolenou v ČR jsme si řádně užili. Bylo to moc fajn vidět se zase s vámi se všemima! :-) Počasí ale nebylo nic moc. Hodně mrzlo, tak jsme si užili české zimy jak se patří. Mrazivé počasí byl také jeden z důvodů, proč jsme odjeli do Irska. Bohužel to zrovna vyšlo tak, že jsme se do chladna vydali zcela dobrovolně. Tak příště už budeme chytřejší a přijedeme, až když bude tepleji! Jak jsem již někomu říkal, tak nakonec můj dlouho slibovaný článek o Irsku nebude. "Irsko bez cenzury" prošlo cenzurou a nic z toho nezbylo. Každopádně uvidíme za další rok, čas tady letí 3x rychleji než v ČR, tak se možná dočkáte příště! Jinak o Velikonocích se chystáme na dvoudenní výlet do Západního Irska. Uvidíme konečně typickou Irskou krajinu. Pojedeme do Galway, potom do národního parku Connemara, přespíme v jednom rodinném hotýlku ve Westportu a druhý den se vydáme na Achill Island (největší ostrov Irska, kde jsou také druhé nejvyšší útesy v Evropě - 664 metrů! Mimochodem nejsou tak komerčně profláknuté jako Moherské útesy, které záměrně vidět nechceme!) :-) Také ještě navštívíme po cestě nějaký ten hrad a jezera. Všechno to nafotíme i natočíme, tak se pak s Vámi podělíme o zážitky. Mějte se skvěle! PS.: Nic z toho, co jsem zde dnes psal, není Apríl! To jen tak pro úplnost! :-)

1. ROK V IRSKU ZA NÁMI!

Út, 27.1.2009

Zdravím všechny! Omlouvám se, že stránky často neaktualizuji, ale moc se toho tady neděje! Co nového? 19.1. to byl 1 rok, co jsme sem přijeli. Uteklo to jako voda! Říkal jsem si, že napíšu takové delší shrnutí, co se za ten rok stalo s námi, s Irskem, s angličtinou atd. :-) Bude to delší článek, takže se těšte, bude to "Irsko bez cenzury". Jinak jsem ještě chtěl napsat, že přijedeme na další dovolenou do ČR! Vzhledem k tomu, že jsme nebyli nikde přes Vánoce (byli jsme v práci), tak si užijeme delší dovolené. Přiletíme 19.2. a odletíme 2.3.2009! Už se tešíme, až se s Vámi se všemi potkáme! Tak zatím čau! :-) Jo ještě výsledky ankety: tak autobusy městské dopravy v Dublinu jsou v kombinaci modré a žluté barvy (mimochodem zase zdražili jízdné) :-)

CO SE DĚJE V IRSKU!

St, 10.9.2008

Po delší pauze se opět hlásíme z Irského ostrova. Léto už nám skončilo (tady teda ani nezačalo), ptáci odlétli do teplých krajin a my odlétáme 1.10. na týdenní dovolenou do ČR! :-) A co nového? Pořád pracujeme ve stejné firmě, navíc jsem dostal trochu odlišnější práci (kontroluji faktury a dělám tabulky v Excelu). Na výlety jsme moc nejezdili, protože když už jsme se rozhodli někam vyjet, tak bylo škaredě. O tom svědčí i fakt, že bylo toto léto v Irsku vysoce naprůměrné na srážky - v srpnu spadlo cca 190 mm srážek, což je 1/4 celkového ročního úhrnu (běžně tady spadne v srpnu tak 70 mm). Byly tady sem tam záplavy, ale nic hrozného. Teploty byly přes celé léto kolem 17 stupnů, takže nic moc. Jinak jsme uprostřed prázdnin na týden hostili Petinu ségru Morganu, která se za námi přijela podívat až z daleké České republiky. Zatím čau a doufám, že se všichni potkáme na naší dovolené ve VelMezu! Gůd luk! :-)

DOVOLENÁ V ČR

Po, 16.6.2008

Od 28.5. do 9.6. jsme byli na dovolené v ČR, konkrétně v naší rodné vsi - ve Velkém Meziříčí. Stihli jsme toho celkem dost. Taky jsme zjistili, že se toho v Mezu zas tak moc nezměnilo. Bude to asi tím, že tam pivo a rum chutná pořád stejně :-). Nejednou jsme navštívili naše nejoblíbenější hospody Blues Brothers Bar a Rock Depo. Bohužel jsme zapomněli fotit, takže to nemáme zdokumentováno. Tak snad příště už nezapomeneme. Jinak ještě jednou přejeme Tarasovi a Evičce všechno nejlepčí do společného života. "Děcka, držte se!", jak by řekl Taras. :-). Jinak jsme zažili mírný teplotní šok, protože v česku bylo 28 stupnů a tady v Dublinu jen 14 stupnů (naštěstí nad nulou :-). Při letu z Prahy do Dublinu jsem myslel, že se mi rozletí hlava. Byl jsem nachlazen a při sestupu z nebes jsem cítil hrozný tlak v hlavě v oblasti nosních dutin. Takže doporučuju všem: Nelítejte nachlazení! Opílí lítat můžete, na to to nemá vliv! :-) Tak se zatím mějte! Ól rajš? - Grejš! :-)

VÍKENDOVÉ VÝLETY A TERMÍN DOVOLENÉ

Ne, 4.5.2008

Ahoj fšichni, zdravíme Vás po delší době. Celkem se nic nového neděje, furt jenom pracujeme. Do školy už nechodíme, protože umíme anglicky jako rodilí mluvčí. :-) Jinak se chystáme na dovolenou do VelMezu, přiletíme ve středu 28.5. a zpátky do Dublinu poletíme v pondělí 9.6. Stihneme tak Tarasovic svatbu, slučák se ZŠ a spoustů večerů strávených v Depu a Bluesu :-). Už se moc těšíme! Jinak jsme byli 27.4. v St. Anne's Parku a prošli jsme krásnou promenádu v Clontarfu lemovanou palmamima! :-) Fotky z výletu můžete vidět zde. A dále 4.5. jsme navštívili Národní botanickou zahradu v Glasnevinu, kde mě nejvíc zaujal skleník s palmima - jak jinak :-) a taky ochočené veverky, které jedly oříšky z ruky - kdo to jakživ viděl?! Fotky ze zahrady můžete vidět zde.

SVÁTEK SV. PATRIKA - PRŮVOD MĚSTEM

Po, 17.3.2008

Nic nového zatím není, pořád jen pracujeme a chodíme do školy na angličtinu. Škola je úžasná, jsme 4 studenti ve třídě (je to maximální počet). Do školy chodíme 2x týdně na 2 hodiny. Výuka se řídí podle našeho přání a musím říct, že děláme velké pokroky. :-) Jinak počasí je pořád stejné, střídá se jasno, déšť, vítr, teplo a zima. A to vše v průběhu několika hodin. Už jsme si ale zvykli, tak nám to nepřijde zas tak hrozné. V pondělí 17.3. se zde slavil den Sv. Patrika, patrona Irska. Jeli jsme se podívat na O'Connell Street na slavnostní průvod městem, fotky z průvodu můžete vidět zde. Viděli jsme tam i prezidentku Irska. Letošní rok tam byla rekordní návštěvnosti - cca 670 000 lidí (asi díky tomu, že jsme tam byli my :-)). Den to byl pěkný až na brzké ranní hodiny druhého dne, kdy skupinka cca 60 mladých podnapilých Irů ve věku od 13 do 17 let zastavovala auta v nedaleké čtvrti. Jakmile auto zastavilo, vytáhli lidi ven, zmlátili je a auto zapálili. Takto zdemolovali 7 aut a bylo postiženo víc než 200 lidí. O této události jsme se dozvěděli až po několika dnech. I takový jsou mladí Irové. :-( Jinak se máme fajn a dáme vědět, až bude něco nového. :-)

NOVÉ INFORMACE Z IRSKA

Ne, 2.3.2008

Takže od pondělí už budeme pracovat všichni 4. Já, Petra a Roman děláme ve stejné firmě a Míla bude pracovat jako Office Administrator nedaleko od nás. Děláme 7 hodin denně, máme 20 minutovou přestávku na svačinu, která se započítává do pracovní doby a 30-60 minut na oběd, která se nezapočítává do pracovní doby. Děláme tedy od 8.30 do 16.00, což je úžasný. Jinak práce je to dobrá, první den jsem pracoval s Petrou v kanceláři, kde byli další 3 Poláci a 1 Litevka. Potom nám řekli, že prý podle irských zákonů nesmí dělat manželé ve stejné kanceláři, tak mě převeleli do vyššího patra. Sedím hned vedle ředitelky oddělení. :-) Je to pro mě lepší hlavně kvůli angličtině, protože ve stejné kanceláři dělají na 90% Irové, tak mě to nutí je poslouchat a hlavně s nimi komunikovat. O patro víš je IT oddělení a kantýna, takže pokud budu postupovat o patro výš jako dosud, budu dělat s IT odborníkama (a nebo v kantýně) :-) Náhodou umím skvělé sendviče, takové neumí ani v místní sendvičárně! :-) Pak už může být postup jen o patro, kde je Top management. Takže tam bych se mohl dopracovat do konce roku. :-) Včera jsme byli na večeři v Eddie Rocket's - je to hamburgrovna na americký způsob ve stylu 50tých let. U každého stolu je jukebox a ceny jsou tam téměř lidové (spíš lidově Irské) :-). Dali jsme si křidélka Buffalo, po kterých se nám stýskalo z ČR. Jinak za chvíli už budeme mít vyděláno na menší rodinný domek ... apríl! ... zas tak rychle to nejde. :-)

NOVINKA TÝDNE - MÁM PRÁCI, HEČ! :-)

Pá, 22.2.2008

Ve středu mi Petra řekla, že se uvolní koncem týdne 2 místa u nich v práci. Tak jsem nelenil a zkusil si domluvit, že bych nějaké to volné místo vyplnil. A tak se taky stalo! Takže nastupuji v úterý 26. února na pozici Data Entry. I když je to v podstatě práce jednoduchá, je dobré mít v Irsku pro začátek nějakou pracovní historii. Doteď jsem žádal jen o místa grafika, ale zjistil jsem, že to není tak jednoduché. Na hodně místech mi řekli, že mám perfektní technické znalosti a zkušenosti, tak by nebyl problém mě vzít. Avšak jediné, co mi schází, je Fluent English! Totiž ve většině studií je důležitá perfektní komunikace mezi klientem a zpracovatelem zakázky, tak je i důležité výborně porozumět představám a přáním klientů. A to by s mou angličtinou šlo těžce a asi bych se ze začátku hodně natrápil. Proto se chystáme s Petrou navštěvovat večerní kurzy angličtiny na pár měsíců, tak by jsme si ji mohli zlepšit. Jinak jsem šikovný chlapec a zkusil jsem domluvit to druhé volné místo pro kamaráda Romana, který mně za to slíbil, že mi bude dávat polovinu svého platu! :-) (a běda, jak ne!) :-). Tak si přeju hodně zdaru v nové práci a vzkaz pro grafická studia v Irsku zní: "Nevzdám to, naučím se líp anglicky a běda, jak mě někdo z vás nepřijme!" :-) (hlavně jim to nikdo z vás nepřekládejte!) :-)

ST. STEPHEN'S GREEN - SCHŮZKA S ROMANEM A MÍLOU

St, 20.2.2008

V sobotu 16.2. jsme se setkali s novými přistěhovalci - Mílou a Romanem :-), kteří přijeli do Irska ve čtvrtek 14.2. Byli jsme se trochu projít po centru, zašli jsme na kafé a společně se podívali do St. Stephen's Green parku, kde jsme udělali taky pár fotek, které můžete vidět zde.

VÝLET K MOŘI NA BULL ISLAND A DO PARKU ST. ANNE'S

Po, 11.2.2008

V sobotu 9.2. jsme se byli konečně podívat k moři - na Bull Island, kde je asi 3 km dlouhá písečná pláž. Dále jsme byli v parku St. Anne's Park, kde bylo taky moc pěkně. Je tady teď už několik dní hezky, neprší, nefouká a pořád svítí slunce. Teplota přes den tak kolem 11-14 °C. 40 fotek z výletu najdete zde.

HORKÉ NOVINKY Z DUBLINU

St, 6.2.2008

Dnes byla Peťa poprvé v její nové práci. Sehnala ji celkem brzy, ve čtvrtek jí volal agent, že by mohla nastoupit od pondělí do práce. Nastoupila ale až dnes, protože měli ve firmě IT problémy. Škoda, že neřekli mně, já bych tam vlítnul a ukázal jim, jak se to správně dělá. Peťa pracuje 7 hodin denně v teplé kanceláři a přepisuje do počítače údaje z receptů na léky společně s dalšími 6 kolezy a kolezyněmi. V této práci si Peťa vydělá víc, než jsme měli v ČR oba dohromady. Z čehož plyne, že už bych si teoreticky nemusel hledat práci a mohl se válet doma. :-) Ale já jsem hodný chlapec a nezahálím. Hledám si práci několik hodin denně a upravuji si již několikrát upravované CV a portfolio. U jedné firmy čekám na výběr vhodného kandidáta (tedy mě), tak si budu držet palce, ať to dobře dopadne. Jinak jsme si tady už zvykli, cítíme se jako doma, akorát všichni mluví nějak divně ... snad anglicky, nebo jak? :-)

NEDĚLNÍ VÝLET DO CENTRA DUBLINU

Po, 28.1.2008

O víkendu bylo moc hezky, tak jsme jeli na výlet do centra Dublinu. Jeli jsme tradičním dvoupatrovým autobusem a seděli jsme nahoře úplně vpředu, takže jsme měli krásný výhled na celou cestu do centra. Navštívili jsme známou O'Connell Street, kde se nachází 120 metrů vysoký Spire of Dublin. Celkově O'Connell Street na mě působí tak, jako Václavák v Praze. Dále jsme viděli Trinity College, ulici Temple Bar, Custom House, Ha'penny Bridge a v dálce přístav. Fotky z výletu najdete zde.

PRVNÍ FOTKY Z DUBLINU - OKOLÍ NAŠEHO UBYTOVÁNÍ

Čt, 24.1.2008

Vážení přátelé, kamarádi. Minule jsem skončil úterkem, takže budu pokračovat dále. Ve středu jsme se váleli doma a ve čtvrtek taky! :-) Né, teď važně. Peťa chtěla poslat dopis kamarádce klasickou poštou, ale nenašli jsme žádnou poštovní schránku. To se nám podařilo až ve čtvrtek. Ve středu bylo fakt škaredě, psa by nikdo nevyhnal (ani kočku), tak jsem si aspoň dodělával portfolio svých prací (už to skoro mám). Ve čtvrtek jsme se šli projít do Finglas Village a nafotili fotky, které si můžete prohlédnout zde. V galerii jsou fotky našeho ubytování (Lanesborough Mews - Finglas) a okolí. Jinak, co se týče jídla, tak témeř v každém obchodě s jídlem mají koutek s Polskými potravinami, které jsou podobné těm našim. Celkově jsou potraviny skoro stejně drahé jako v ČR, kromě masa, uzenin, ovoce a pečiva. Ale některé potraviny jsou dokonce levnější. Elektronika je hodně levná, v pondělí jsem si koupil multifunkční tiskárnu za 45 EUR (tj. cca 1200,- Kč). V ČR v nejlevnějším internetovém obchodě jsem ji našel o 600,- dražší. Taky mobilní telefony jsou za "babku". Třeba, když si koupíte mobil za 40 EUR, máme k němu zdarma kredit na provolání v hodnotě 40 EUR. A to se vyplatí! :-)

PŘÍLET DO DUBLINU A PRVNÍ ZÁŽITKY Z IRSKA

Út, 22.1.2008

Na letiště Praha - Ruzyně nás dovezli v sobotních podvečerních hodinách dne 19.1. kamarádi Medy a Jarda. Mě nebylo dvakrát nejlíp z pátečního rozlučovacího večírku. Pevně jsem doufal, že nás nezastihnou při letu turbulence. Na letišti proběhlo vše v pořádku, měli jsme sice v zavazadlech o 6 kg více věcí, než bylo povoleno, ale nikdo po nás nechtěl žádné doplatky. Tak to bylo dobrý. Let byl v pohodě, akorát nás těsně před přistáním zastihla turbulence. :-) Do Dublinu jsme přiletěli kolem 22.10 místního času. Na letišti jsme si vzali rychle zavazadla a šli najít nějaký taxík, co nás zaveze do Finglasu (to je část Dublinu severo-západně od centra města) k Charlestown Shopping Centru. Cesta trvala asi 20 minut. U shoping centra na nás čekal Michal, který nás doprovodil do společného ubytování. Bydlíme v rodinném řadovém domku starém cca 2,5 roku. Máme svůj dvoulůžkový pokoj a vlastní koupelnu. S dvěma dalšími spolubydlícími máme společnou kuchyni, obyvák a jídelnu. V okolí domu je park a další nové stavby. Před několika roky zde bylo jen pole. Blízko máme obchod Eurospar a o něco dál máme velké obchodní centrum a supermarket Lidl a Aldi. V neděli jsme se spolubydlící Renatou prošli okolí a centrum Finglas Village. V pondělí jsme se podívali do centra Dublinu, navštívili jsme nejznámější ulici O'Connell Street a Temple Bar - ulici plnou hospod. V úterý jsme si koupili SIM karty a šli na vetší nákup jídla, protože jsme už měli pořádný hlad. :-) Fotky ješte žádné nemáme, ale pokusíme se něco vyfotit až bude pekněji. Doteď zatím jen pršelo a nebo strašně foukalo, až nás to málem odfouklo zpět do ČR! :-)

STRÁNKA O NÁS V IRSKU

St, 9.1.2008

DublinNa této stránce budeme psát naše postřehy z Irska. Také o životě, práci, bydlení a cestování v Irsku! Budou zde fotogalerie a krátké články. Už za pár dní odlétáme do Dublinu, tak tuto sekci začneme psát před naším odjezdem! Stránky sledujte pravidelně.